Resan till Melonia

Idag såg jag på Resan till Melonia,
den är tecknad av Per Åhlin (samma gubbe som tecknat Dunderklumpen och Hundhotellet).




Så här bor man på Melonia, Emilia i min klass har tatuerat in precis det här motivet på sin rygg!



Det är Allan Edwall som gör rösten till den goda trollkarlen Prospero.




Man vill bara hoppa in i datorskärmen och bosätta sig i de små rummen. Allt är så himla fint!


William, poeten, är min favorit. Han letar efter den perfekta teatern!
"Av William hyllas soluppgången,
det hörs en lovsång i den morgonsången som prisar ljusets kung i österns land".


Skurkarna Slug och Slagg.



Ön Plutonia som skurkarna har förstört.


Slut!


Kommentarer
Postat av: Me

Råkade snubbla över din blogg när ja googlade "Resan till melonia". Vi hade en brud som städade på mitt jobb i sommras...Lunds renhållningsverk. Måste vatt din kompis. Blond, halvlockigt hår, smal o med deras träd tatuerat på ryggen. E ni möjligtvis från Lund? :)

2011-02-05 @ 14:29:33
Postat av: Millan

haha, kul att jag hittar detta när jag söker på resan till melonia, för inspiration till fortsättning på tatueringen. jag är omnämnd och den där killen som kallade mig Prospero (?) på renhållningsverket har kommenterat! Lala, detta kommer ingen att läsa, typ.

2012-10-29 @ 21:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0